Besviken på Whiteaways kundservice

Så var det då dags att leta nya vitvaror. Har googlat tills fingrarna nästan domnat..det är en djungel och utbudet är enormt. 

Vilka funktioner vill man ha, vilket märke, mått ska stämma, färg, vilket pris är man villig att betala osv. Det finns hur mycket som helst att tänka på. När man sen hittar en vara man vill ha. Ja då ska man hitta en leverantör som man känner förtroende för, som dessutom har varan hemma för leverans. Visste inte då att jag skulle bli så besviken på Whiteaways kundservice.

Besviken på Whiteaways kundservice

 

 

 

 

Vi har precis köpt men inte fått hem alla vitvaror ännu. Så just detta inlägg handlar mindre om produkterna och mer om inköpet. Vi har tidigare (för ca 2 1/2 år sedan) köpt integrerad diskmaskin via Whiteaway. Den gången beställde vi med installation och de monterade hela maskinen, även köksluckan på maskinen.

Nu har vi flyttat och beställde ännu en gång en integrerad diskmaskin via Whiteaway med installation. Så blev vi idag uppringda av installatören som berättade att de sätter inte på någon kökslucka, utan endast ställer maskinen på plats och drar sladdarna (som allt ska vara förberett för). Detta kostar 1490:-!

Jag försökte då få kontakt med deras direktchatt, vilket inte fungerade (försökte flera gånger). Skickade då ett mail där jag beskrev att vi var besvikna på tjänsten, priset i förhållande till att allt inte ingick. Förklarade även att vi tidigare fått luckan monterad.

Svaret jag fick då var kort att ”Vad tråkigt att du inte känner dig nöjd med vår tjänst” och så fick jag en länk där de tyckte att jag skulle läsa villkoren för installationen. Vilket vi gjort. Jag går in på villkoren igen och läser, det står absolut inte tydligt och klart att de inte monterar dit en färdigborrad lucka där allt är klart. Däremot att de inte gör anpassning till din inredning, vilket man kan tolka olika(?)

Går in några timmar senare och läser villkoren igen (efter att ha mailat igen)..Oops..väldigt tydligt om att de inte monterar luckor på integrerade diskmaskiner om man beställer installation för 1490:-. Så nu kommer vår diskmaskin imorgon och vi ångrar såå att vi valde installation. Har inte fått någon mer återkoppling från dom. Har fortfarande inte fått veta varför det ingick förra gången men inte nu. Är så besviken på Whiteaways kundservice!

Uppdatering i ärendet: Nu har diskmaskinen kommit, är installerad och klar. Är glad att vi var hemma och kunde se vad de gjorde. Annars hade de lämnat diskmaskinen utstickandes en bit, de påstod att det inte gick att få in den mer. Trots att måtten var identiska på föregående och den nya. Vi stod på oss, visade måtten..de gjorde ett försök till..och det gick. Lucka och annat runtomkring har vi fixat själva.

Det dom missar på kundservice på Whiteaway är att det inte handlar om pengarna. Det handlar om BEMÖTANDE, att de inte kunnat svara på varför vi ena gången får luckan monterad men inte andra, osv. Det är skillnad på bra och dålig kundservice. Jag är besviken på Whiteaways kundservice!

Du kanske också vill läsa...

Kommentera

wpDiscuz